Obecnie zarządzanie przedsiębiorstwem coraz częściej jest związane z koniecznością zlecenia niektórych obowiązków zewnętrznym podmiotom. Może mieć to związek zarówno z zagadnieniami codziennymi, jak i z zadaniami perspektywicznymi. Sprawozdania roczne są źródłem niepokoju dla licznych firm. Ponad to nie każda placówka ma na tyle wykwalifikowanych członków zespołu doradczego, by profesjonalnie taki raport zinterpretować. Z tego powodu coraz częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej materii. Cieszące się renomą agencje reklamowe nie tylko traktują każdego klienta w sposób indywidualny, ale również każdy plan działania stwarzają od zera. Tak właśnie jest w przypadku sprawozdań rocznych z działalności konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły konstruowane od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z uwzględnieniem specyfiki konkretnego podmiotu. Profesjonalna agencja reklamowa ma na względzie również cel prokurowania takiego raportu, jego wykorzystanie praktyczne. W procesie tworzenia raportu rocznego niezbędne są także powtarzające się konsultacje z przedstawicielami danego klienta. Indywidualnie wykreowany raport prezentuje treści zarówno statystyczne jak i odmienne w przyciągający uwagę, a jednocześnie fachowy graficznie sposób. Różnego rodzaju analizy otoczenia rynkowego są równocześnie przygotowywane przez ekspertów z branży marketingu. publikacje okolicznościowe. Można więc efektywnie wykorzystać je w dalszych posunięciach przedsiębiorstwa, tak w wymiarze finansowym, jak i strategii całościowych.